Kedy je vhodné menit sviecky

zobrazené 8832x


   Nespornou súcastou  benzínového motora je zapalovacia  sviecka. Všetko je fajn a nikoho viac-menej nezaujíma až do chvíle,  ked prestane fungovat. Práve na to sa zameriame v dnešnom clánku. Na kolko príde ich výmena a ako  vlastne poznám, že je treba sviecku vymenitť

   Kto vie ako sviecka funguje, dokáže zrejme i odhalit, kedy by s nou  mohol byt problém. Ked sa bude štartér tocit a motor stále nie a nie chytit, nie je od veci sviecku vykrútit a skontrolovat, ako vypadá. Ked bude mokrá od benzínu, je pravdepodobné, že nie  v poriadku  ona alebo elektrický okruh. Ked bude naopak suchá, je treba zistit, preco do valca neprichádza palivo.

   Nie je jednoduché odhalit poruchu na zapalovacej sviecke, pretože signálov k výmene sviecky alebo poruche zapalovania je viac. Môže to byt nie len zlou  svieckou, ale taktiež poruchou káblu  alebo na zapalovacom systéme. Z praxe môžem povedat, že súcasné zapalovacie sviecky sú na vysokej úrovni kvality, že sa poruchami stretávame v radoch promile.

   Preto sa u novších automobilov  menia sviecky preventívne po najazdení urcitej  vzdialenosti. Napríklad u felície do roku 1997, ktorej ešte nemali viacbodové vstrekovanie, po 30 000 kilometroch. Ako je to u nových autť

   Zapalovacie sviecky prechádzajú vývojom rovnako ako ostatné komponenty vozidla. Vyvíjajú sa technológie i použité materiály, predlžuje sa servisný interval z  30 000 kilometrov na súcasných zhruba 60 000 Km. Existujú i typy zapalovacích sviecok, ktoré majú interval výmeny až 90 000 kilometrov.

   Pretože sviecky sú normovanými výrobkami, co znamená, že výrobcovia by mali vyrábat sviecky rovnakých vlastností, do porucujeme mechanici väcšinou, aby ste používali sviecky rovnakého typu a výrobca v továrne, kde Váš automobil vznikol. Ako je to so svieckami v dieslovom motore?

   Žeraviaca sviecka vznetového motora má inú funkciu než zapalovacia sviecka v benzínového motora. Základnou funkciou zapalovacej sviecky je zapálenie zmesi vzduchu a paliva v spalovacom priestore v danom okamžiku, žeraviaca sviecka má hlavnú úlohu v príprave motora na studený štart.

  U novších naftových motorov už by mala byt životnost žeraviacich sviecok rovnako dlhá ako životnost celého motora, takže Vás výmena sviecok asi nestretne. Na starších dieseloch je treba žeraviace sviecky menit zhruba po najazdení  90 000 kilometrov. Od žeraviacich sviecok sa ale vrátme záverom ešte k svieckam zapalovacím. 

Na trhu je obrovská škála zapalovacích sviecok. Môžeme hovorit o radovo stovkách typov. Rovnako široká je aj  cenové rozpätie, kde zapalovacia sviecka stojí od 50 korún do 400 korún.

           
 Novinky

Zapíšte sa na odber noviniek emailom:





- 22. 8. 2014
Svieža Škoda Fábia  viac...
 
- 12. 8. 2014
SEAT PRELOMIL HRANICU  viac...
 
- 24. 7. 2014
Škoda CitiJet prvý model svojho druhu  viac...
 
- 23. 7. 2014
Hviezdou Movistar Yamaha MotoGP Jorge Lorenzo viac...
 
- 22. 7. 2014
Nová Škoda Octavia Scout viac...
 
- 18. 7. 2014
Peugeot 108 určený na mestskú prevádzku  viac...
 
- 9. 7. 2014
Najvyspelejší Ford Focus ST prichádza viac...
 
- 26. 6. 2014
Nové BMW X6 viac...
 
- 19. 6. 2014
Bentley Continental GT3-R viac...
 
- 15. 6. 2014
Audi predstavuje A3 Clubsport quattro concept viac...
 
- 11. 6. 2014
Aston Martin DB9 Carbon Edition viac...
 
- 6. 6. 2014
Škoda VisionC Concept viac...
 
- 2. 6. 2014
Škoda 1000 MB oslavuje 50 rokov. viac...
 
- 30. 5. 2014
Lamborghini 5-95 Zagato Concept viac...
 
- 29. 5. 2014
Limitovaná edícia BMW M5 viac...
 
všetky novinky viac...
 
počet prístupov: celkovo: 5568984        dnes: 949 aktualizované: 10. 11. 2014 sitemap  prihlásiť (c) 2005-14 by DSi Data