Kedy je vhodné menit sviecky

zobrazené 7395x


   Nespornou súcastou  benzínového motora je zapalovacia  sviecka. Všetko je fajn a nikoho viac-menej nezaujíma až do chvíle,  ked prestane fungovat. Práve na to sa zameriame v dnešnom clánku. Na kolko príde ich výmena a ako  vlastne poznám, že je treba sviecku vymenitť

   Kto vie ako sviecka funguje, dokáže zrejme i odhalit, kedy by s nou  mohol byt problém. Ked sa bude štartér tocit a motor stále nie a nie chytit, nie je od veci sviecku vykrútit a skontrolovat, ako vypadá. Ked bude mokrá od benzínu, je pravdepodobné, že nie  v poriadku  ona alebo elektrický okruh. Ked bude naopak suchá, je treba zistit, preco do valca neprichádza palivo.

   Nie je jednoduché odhalit poruchu na zapalovacej sviecke, pretože signálov k výmene sviecky alebo poruche zapalovania je viac. Môže to byt nie len zlou  svieckou, ale taktiež poruchou káblu  alebo na zapalovacom systéme. Z praxe môžem povedat, že súcasné zapalovacie sviecky sú na vysokej úrovni kvality, že sa poruchami stretávame v radoch promile.

   Preto sa u novších automobilov  menia sviecky preventívne po najazdení urcitej  vzdialenosti. Napríklad u felície do roku 1997, ktorej ešte nemali viacbodové vstrekovanie, po 30 000 kilometroch. Ako je to u nových autť

   Zapalovacie sviecky prechádzajú vývojom rovnako ako ostatné komponenty vozidla. Vyvíjajú sa technológie i použité materiály, predlžuje sa servisný interval z  30 000 kilometrov na súcasných zhruba 60 000 Km. Existujú i typy zapalovacích sviecok, ktoré majú interval výmeny až 90 000 kilometrov.

   Pretože sviecky sú normovanými výrobkami, co znamená, že výrobcovia by mali vyrábat sviecky rovnakých vlastností, do porucujeme mechanici väcšinou, aby ste používali sviecky rovnakého typu a výrobca v továrne, kde Váš automobil vznikol. Ako je to so svieckami v dieslovom motore?

   Žeraviaca sviecka vznetového motora má inú funkciu než zapalovacia sviecka v benzínového motora. Základnou funkciou zapalovacej sviecky je zapálenie zmesi vzduchu a paliva v spalovacom priestore v danom okamžiku, žeraviaca sviecka má hlavnú úlohu v príprave motora na studený štart.

  U novších naftových motorov už by mala byt životnost žeraviacich sviecok rovnako dlhá ako životnost celého motora, takže Vás výmena sviecok asi nestretne. Na starších dieseloch je treba žeraviace sviecky menit zhruba po najazdení  90 000 kilometrov. Od žeraviacich sviecok sa ale vrátme záverom ešte k svieckam zapalovacím. 

Na trhu je obrovská škála zapalovacích sviecok. Môžeme hovorit o radovo stovkách typov. Rovnako široká je aj  cenové rozpätie, kde zapalovacia sviecka stojí od 50 korún do 400 korún.

           
 Novinky

Zapíšte sa na odber noviniek emailom:





- 20. 3. 2013
Mazda predstavuje zdokonalený model Mazda5 viac...
 
- 26. 2. 2013
Nové osobné i nákladné vozidlá v poklese viac...
 
- 21. 2. 2013
Volkswagen Golf GTD 2014: športujeme s naftou viac...
 
- 19. 2. 2013
NOVÁ Škoda Octavia Combi 2014 viac...
 
- 16. 2. 2013
Tri premiéry Kia Motors na ženevskom autosalóne viac...
 
- 13. 2. 2013
Svetová premiéra Alfy Romeo 4C viac...
 
- 1. 2. 2013
Nové modely Kia  viac...
 
- 18. 1. 2013
Slováci si najčastejšie kupujú biele, čierne a strieborné automobily viac...
 
- 10. 1. 2013
Nissan Leaf 2013  viac...
 
- 28. 12. 2012
Ocenenie pre KIA PROCEED viac...
 
- 27. 12. 2012
Fiat Panda 4x4 sa podľa magazínu TopGear stal SUV roku 2012 viac...
 
- 10. 12. 2012
Prototyp trojkového BMW  viac...
 
- 26. 11. 2012
Miliónty Fiat 500 viac...
 
- 21. 11. 2012
Toyota Avalon viac...
 
- 20. 11. 2012
Honda CR-Z 2013 viac...
 
všetky novinky viac...
 
počet prístupov: celkovo: 5075934        dnes: 375 aktualizované: 25. 9. 2013 sitemap  prihlásiť (c) 2005-14 by DSi Data